15 paź 2015

Aksamitny Sernik na Ciasteczkowym Spodzie

Mój Mąż Kocha Sernik pod każdą postacią. Tym razem przygotowałam Mu wersję na ciasteczkowym spodzie z kawałkami czekolady. Sernik oblany został czekoladą. 
Ciasto wyszło znakomite a co ważne nie dodałam ani grama mąki. 
Polecam bo warto spróbować



Aksamitny Sernik na Ciasteczkowym Spodzie  




Składniki:

  • 15 Kruchych Ciasteczek-ja użyłam owsianych
  • Tabliczka Gorzkiej Czekolady
  • 1/2 kostki masła lub margaryny
  • 1 kg białego sera- ja dodałam w wiaderku typ mielony
  • 5 Dużych Jajek
  • 3/4 szklanki cukru ja dałam kryształu
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • tortownica 

Sposób Przygotowania:

 Do miski dodaję masło, ale zostawiam ok 50 g.
 Masło kroję w plastry dodaję cukier i miksuję mikserem na wysokich obrotach.
Stopniowo dodaję jajka ale tylko same żółtka oraz olejek waniliowy.



W osobnym naczyniu ubijam białka na sztywną pianę.

Białka dodaję do ubitej masy i mieszam drewnianą łyżką do połączenia składników.

 

Ciasteczka kruszę.
W rondelku podgrzewam masło i dodaję ok 6 kostek czekolady a następnie dodaję ciastka.
 Masęwykładam równo na spód tortownicy.

Masa  musi wystygnąć.
Masę serową przekładam na masę z ciasteczek.

Do rozgrzanego na ok 180 stopni piekarnika wkładam ciasto.
Ciasto piekę w temp 180 stopni góra- dół przez godzinę.. Po upieczeniu pozostawiam w piekarniku do ostygnięcia.

Wystudzony sernik polewam roztopioną czekoladą z dodatkiem 3 łyżek mleka.
Całość wkładam do lodówki na minimum 12 godzin

2 komentarze:

gin pisze...

Ja też uwielbiam serniki, a ten wygląda wspaniale :)

patkauk87 pisze...

Pyszny Na prawdę i bez dodatku mąki.

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF