2 sty 2019

Poświąteczna zapiekanka makaronowa



Święta, święta i po..... a co z zalegającym nam jedzeniem , które zostało ? Mam na to szybki i łatwy sposób :) Wystarczy kilka minut, odpowiednie przyprawy , dodatki i mamy pyszną Poświąteczną zapiekankę :) 

Kto ma ochotę? Zapraszam :) Wszystkie przyprawy które użyłam w swoim przepisie znajdziecie pod linkami lub odwiedzając sklep SKWORCU

Zapraszam do polubienia mojej strony na FB https://www.facebook.com/gotowaniepatki/ oraz śledzenia na Instagramie https://www.instagram.com/gotowaniepatki/  Będzie mi bardzo miło




SKŁADNIKI NA 4 OSOBY:

  • 30 dag dowolnego pieczonego mięsa ( ja użyłam schabu i karkówki)
  • 15 dag sera żółtego (dowolnego)
  • warzywa ok 15 dag  np.: papryka,pieczarki, ogórek kiszony,cebula( to co akurat mamy) 
  • 500 ml przecieru pomidorowego lub passaty pomidorowej z kartonu
  • 15 dag ugotowanego makaronu ( drobnego)
  • 1 łyżeczka przyprawy do gyrosa Skworcu 
  • 2 łyżeczki  pomidorów z czarnuszką i czosnkiem Skworcu
  • 1 łyżeczka bazylii suszonej Skworcu
  • sól i pieprz do smaku 
PRZYGOTOWANIE:

Mięso jak i warzywa kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewam olej dodaję pokrojone warzywa i mięso. Posypuję przyprawami. Smażę tylko chwilę aby warzywa zmiękły. 
Przecier pomidorowy lub passatę przelewam do miski (jeśli nie jest doprawiana) doprawiam solą , pieprzem i bazylią. Mieszam. 
Na dno naczynia do zapiekania wylewam pół przecieru pomidorowego . Następnie kładę ugotowany makaron. Posypuję serem żółtym (połowa) , polewam pozostałym sosem pomidorowym. Następnie kładę warzywa i mięso. Posypuję serem. 
Całość wkładam do piekarnika na ok 30 min w 180 stopniach. 

Moja rada:
Zapiekankę możemy podać z świeżą sałatą , surówką lub np. rukolą.

SMACZNEGO :)





Brak komentarzy:

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF