5 lis 2019

Mini Calzone z mięsem mielonym i oliwkamk



Witam Was;) Dziś zapraszam na pyszne Mini Calzone -Mini pierożki drożdżowe ,pieczone w piekarniku. Ja zrobiłam je z mięsem mielonym,sosem pomidorowym,oliwkami i serem mozzarellą. Całość posypałam czarnym sezamem. Podałam z sosem czosnkowym na jogurcie ;) Do tego Mix sałat i można zajadać ;) Smacznego 🥗🌮🥗🌮🥗🌮🥗🌯🌮🌯🥗
 Będzie mi ogromnie miło jeśli polubisz moją stronę na FB gotowaniepatki ;) https://m.facebook.com/gotowaniepatki/🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

 Składniki na ok 20 pierożków wielkości pięści:

 Ciasto:
 4 szklanki mąki pszennej
 50 g drożdży
 350 ml ciepłej wody
 Szczypta soli Szczypta cukru
 2 łyżki oleju rzepakowego

 Farsz:
 500 g mięsa mielonego z indyka
 1 cebula
 1 ząbek czosnku
 10-15 oliwek zielonych lub czarnych
 400 ml sosu pomidorowego w słoiku ja dałam Napoli 1 łyżka papryki mielonej słodkiej
 1 łyżka przyprawy do mięsa mielonego
 Sól i pieprz
 1 łyżeczka oleju rzepakowego
 2 kulki sera mozzarella

 Sos:

 200 ml jogurtu naturalnego
 2 łyżki majonezu
 1 ząbek czosnku
 1 łyżka czosnku granulowanego lub grys
 Sól i pieprz do smaku

 Dodatkowo:
 50 ml mleka Sezam do posypania można tez użyć czarnuszki

 Przygotowanie:

 1. Do miski dodaję drożdże, szczyptę cukru i zalewam ciepłą wodą . Mieszam . Dodaję pozostałe składniki. Wyrabiam dokładnie ciasto A następnie pozostawiam pod przykryciem ok 2 godzin .
 2. Międzyczasie robię farsz. Mięso smażę na rumiano. Dodaję sól, pieprz,paprykę mieloną i przyprawę do mięsa mielonego. Cebulę obieram i drobno siekamy. Dodajemy do mięsa.czosnek przeciskam przez praskę dodaję do mięsa. Mieszam. Dodaję sos pomidorowy oraz całe oliwki.Duszę do zredukowanie sosu (musi być wsyztsko gęste). Studzę. 
3Przygotowuje sos. Łącze wszystkie składniki,mieszam.pozostawiam w lodówce ok 30 min przed podaniem .
4. Ciasto rozwałkowujemy. Jak najcieniej. Wycinamy za pomocą foremki lub szklanki koło. Mozzarellą drobno kroję. Na środek kładę łyżeczkę/łyżkę farszu i odrobinę sera. Zalepiam jak pieroga.Calzone układam w odstępach na blasze wyłożonej papierem. Do pieczenia. Za pomocą pędzelka smaruję wierzch mlekiem i posypuję sezamem.
5. Piekę ok 20 min w 180 stopniach Podaję ciepłe z sosem.

Brak komentarzy:

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF