14 cze 2017

PUSZYSTY OMLET NA SŁODKO


Lubicie omlety? Ja bardzo. 
Robi się je szybko a smakują rewelacyjnie. 
Dziś proponuję Wam omlet na słodko , ja podałam z domowym dżemem. 
Pycha :) 


SKŁADNIKI na 1 porcję :

🍴2 jajka
🍴2 łyżki mąki np. pszennej
🍴szczypta soli
🍴1/2 łyżeczki cukru trzcinowego
🍴1 łyżeczka masła
🍴2 łyżki domowego dżemu np. truskawkowego
🍴1 łyżeczka żurawiny suszonej
 
PRZYGOTOWANIE:

 Jajka rozbijam i rozdzielam w jednej misce białka w drugiej żółtka. Białka z dodatkiem cukru ubijam mikserem na sztywną pianę. Następnie dodaję żółtka i nadal ubijam, dodaję cukier oraz mąkę.

Cały czas ubijam. Międzyczasie patelnię rozgrzewam, dodaję łyżeczkę masła i rozpuszczam.

Wylewam masę jajeczną. Smażę z obu stron na złoto. Przekładam na talerz, smaruję dżemem i posypuję żurawiną.

3 komentarze:

Patryk, żywienie zbiorowe - gastronomia & psychologia pisze...

Fajny omlet :) Ja także lubię omlety. Często omlety jem na śniadanie. Często dodaję mąkę do masy jajecznej na omlet :) Bardzo pyszne są omlety biszkoptowe :)

Pozdrawiam,
Patryk

moje gotowanie pisze...

o dzięuję za świetny pomysł :)

gotowaniepatki pisze...

dziękuję :) Ja również uwielbiam biszkoptowe

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF