4 wrz 2017

JAK SMAŻYĆ MROŻONE RYBY? DORSZ



 Wiele osób w tym Ja, nie lubiłam smażyć mrożonych ryb. Zazwyczaj panierka, która powinna znajdować się na rybie, podczas smażenia zostawała na patelni. Bardzo mnie to złościło , nie wiedziałam gdzie robię błąd. Aż któregoś dnia metodą prób i błędów opracowałam swoją własną teorie smażenia mrożonych ryb :) 
Jeśli Jesteś Zainteresowana/Zainteresowany zapraszam :)


Po Pierwsze Ryba:) -odmrażanie

Mrożone filety z dowolnej ryby (ja dziś na podstawie dorsza) musimy dokładnie odmrozić, najlepiej na kradce z piekarnika . Zajmie nam to od godziny do 3 . 

Po Drugie -osuszanie 

Po odmrożeniu kiedy widzimy , że na filetach nie ma lodu , za pomocą grubego ręcznika papierowego (  albo złożonego na kilka razy) lekko dociskamy z obu stron rybę tak by woda , która może jeszcze być na rybie  została wchłonięta przez ręcznik . 

Po Trzecie - doprawianie i panierowanie 

Osuszone filety układamy pojedynczo na talerz tak by filety leżały swobodnie. 
Doprawiamy z obu stron solą i pieprzem. 
Przygotowujemy panierkę , u mnie zawsze : jajko na jednym talerzu dokładnie rozbite a na drugim mieszanka bułki tartej i mąki w proporcji 1:1 . 
Filety maczamy tylko raz JAJKO-BUŁKA/MĄKA 
Dokładnie lekko dociskając do mąki z bułką. 

Po Czwarte -Smażenie 

Następnie przygotowujemy OLEJ.
Na patelnię wylewamy olej ja zawsze używam rzepakowego. 
Musi zakrywać całą patelnię ok 1 cm grubości . 
Olej dokładnie rozgrzewamy tak by były widoczne lekkie bąbelki. 
Dopiero wtedy kiedy olej jest bardzo rozgrzany wkładamy rybę. 
Możemy zmniejszyć lekko ogień pod naszą patelnią. 
Rybę smażę z jednej strony ok 5 minut z drugiej krócej ok 3 minut. 
Po wyjęciu rybę można odsączyć z tłuszczu za pomocą ręcznika papierowego , ale nie koniecznie. 

Taką rybę podaję z ulubionymmi surówkami i gotowanymi ziemniakami lub tak jak Anglicy z frytkami :) Fish and Chips :) 


Poniżej podaję składniki na 4 filety z Dorsza:

- 4 filety mrożonego dorsza 
- 2 jaja
- 1/3 szklanki bułki tartej
-1/3 szklqnki mąki pszennej 
-sól i pieprz do smaku 
-olej rzepawkowy do smażenia ryb 


Polecam i Smacznego :)

















Brak komentarzy:

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF