16 wrz 2019

Tarta orkiszowa z cukinią




Witam Was ;) Dziś zrobiłam pyszną tartę razową z mozzarellą,indykiem i cukinią. Zniknęła błyskawicznie. Polecam ;) Będzie mi bardzo miło jeśli polubisz moją stronę na FB gotowaniepatki 🤗🤗🤗🤗
https://m.facebook.com/gotowaniepatki/

🤗 Z podanych składników wyszło mi ciasta na dwie duże tarty ;)

 Składniki:

 Ciasto:

 2.5 szklanki mąki orkiszowej
 1 jajko
 50 ml ciepłej wody
 100 g masła
 1/2 łyżeczki soli
 1/3 łyżeczki pieprzu
 Szczypta cukru

 Farsz:

 20 dag mięsa mielonego z indyka
 1/2 cukini
 150 ml przecieru pomidorowego
 2 łyżki drobno posiekanej natki
 Sól i pieprz do smaku
 1 łyżka przyprawy do mięsa mielonego
 1 łyżeczka oleju rzepakowego do smażenia

 Sos:

200 ml śmietany 36%
15 dag drobno ztartego sera żółtego
 1 kulka sera mozzarellą
 1 jajko
 Sól i pieprz do smaku

 Przygotowanie:

 Mięso doprawiam przyprawami,smażę na rumiano. Cukinię myję i kroję w słupki. Dodaję do mięsa, dodaję przecier i przyprawy. Duszę jeszcze kilka minut. Składniki sosu łącze ze sobą. Składniki ciasta dokładnie łącze ze sobą. Wyrabiam by powstała jednolita masa. Zawijam w folię spożywczą i przekładam do zamrażarki na ok 30 min. Po tym czasie dziele ciasto na dwie części i rozwałkowujemy. Formę do tarty smaruję masłem. Przekładam ciasto. Robię dziurki widelcem. Piekę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 5-8 min tak by ciasto się zarumieniło. Wyciągam z piekarnika i odrazu przekładam farsz i polewam sosem. Wkładam do piekarnika na ok 10 min w 180 stopniach. Podaję Odrazu .

Brak komentarzy:

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF