9 maj 2018

Biszkoptowy omlet na Śniadanie



Uwielbiam lekkie  i pyszne śniadania. Co prawda nie zawsze mam czas na stanie i pichcenie z samego rana , ale kiedy już znajdę chwilę sięgam do mojego sprawdzonego przepisu na omlet. Omlet ten nie jest byle jaki jest biszkoptowy podawany zazwyczaj na słodko z owocami i jogurtem czy powidłami. Polecam :)
Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi przepisami zapraszam do polubienia mojego FP ---https://www.facebook.com/gotowaniepatki/

SKŁADNIKI Na 1 omlet:

🍳 2 Duże Jajka
🍳 4 Łyżki Mąki  Pszennej
🍳 4 Łyżki Zimnego Mleka ( może być roślinne)
🍳 1 Łyżka cukru np. brązowego
🍳szczypta soli 

Dodatkowo np.

🍳 1 łyżka masła do smażenia
🍳 jogurt naturalny , powidła, owoce 

Przygotowanie:

1. Jajka rozdzielam do 2 misek : żółtka osobno i osobno białka 
2. Białka ubijam na sztywną pianę za szczyptą soli ( za pomocą miksera na najwyższych obrotach).
3. Żółtka łączę z mąką, mlekiem i cukrem . Następnie dodaję ubite białka i mieszam lekko za pomocą drewnianej łyżki. 
4. Masło rozgrzewam na patelni. 
5. Przekładam masę , zmniejszam ogień i piekę ok 3 minut a następnie delikatnie przewracam na drugą stronę. Ja do pomocy użyłam dużego talerza.  Smażę jeszcze ok 1-2 minut. 
6. Omlet przekładam na duży talerz i smaruję dodatkami . 
7. Jemy odrazu , ponieważ zimny nie smakuje tak rewelacyjnie oraz traci swoją objętość. 
SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF