31 lip 2018

yorkshire pudding -idealny smakołyk z Angli


Yorkshire Pudding - wspaniała przekąska posto z Angli. Uwielbiana przez nie jednego Anglika i nie tylko. Ja pokochałam ją kiedy mieszkałam w Tym kraju. 
Podaje się je z sosem (zamiast ziemniaków i kasz) . Ja często podaje je zapiekane np. z serem czy mięsem. 
Dziś chcę Wam przedstawić przepis na same Yorkshire Pudding :) 
Powinny być chrupiące z zewnątrz a w środku miękkie. Te cudowne "ciasteczka" można mrozić , potem wystraczy włożyć do piekarnika na ok 3 min w 200 stopniach aby się cieszyć smakiem. 


Zapraszam do polubienia mojej strony na FB oraz śledzenia na Instagramie https://www.instagram.com/gotowaniepatki/ ,oraz odwiedzenia mojego Bloga -- https://gotowaniepatki.blogspot.com/ będzie mi bardzo miło

SKŁADNIKI NA OK 12 sztuk:


Składniki na same yorkshire pudding

  • 4 duże jajka najlepiej L
  • 150 g mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mleka w temp pokojowej
  • sól i pieprz do smaku
  • olej rzepakowy do foremek
PRZYGOTOWANIE:

Do miski wsypuję suche składniki a następnie mokre. Dokładnie mieszam mikserem ( ciasto powinno mieć konsystencję ciasta naleśnikowego). Foremki do muffinem smaruję olejem lub masłem najlepiej by na dnie widać było olej ok 1/3 łyżeczki.
 Foremki wkładam do piekarnika i mocno rozgrzewam do ok 230 stopni tak by ten olej był wrzący. Foremkę wyciągam ( nie wyłączam piekarnika) a następnie przelewam ciasto do każdej foremki na wysokość ok 2/3 . Wkładam do piekarnika i piekę ok 10-12 min w 230 stopniach.

Yorkshire pudding powinny być chrupiące i złote z zewnątrz a miękkie w środku. Ja podaje je z różnymi farszami ale idealnie nadają się z sosami (zamiast kasz czy ziemniaków).

Podane proporcje są na ok 10-12 sztuk małych puddingów. Smacznego.

Brak komentarzy:

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF